Page 61 - BSN_50th_CTB_FULL_Website
P. 61
Menuju Ke Arah Kejayaan 59
PenJenamaan
SemuLa bSn
Pada tahun 2015, Bank telah menjalani inisiatif
penjenamaan semula, memperkenalkan logo dan imej
korporat yang diperbaharui untuk mencerminkan identiti
yang lebih bertenaga dan mesra pelanggan. Transformasi Duit syiling melambangkan simpanan wang, dan pokok pada logo
ini membantu BSN kekal berdaya saing sambil melambangkan bahawa simpanan dalam BSN sentiasa berkembang.
mengekalkan tujuan asalnya-memperluaskan peluang Duit syiling turut dipilih bagi melambangkan simpanan tetap diterima
menyimpan kepada orang ramai, terutamanya dalam walau sekecil mana pun ia sekali gus meletakkan BSN sebagai sebuah
bank komuniti. 13 keping duit syiling ditambah menjadi 14 keping,
komuniti yang kurang mendapat perkhidmatan. melambangkan 14 buah negeri dan wilayah dalam Malaysia, serta
membawa pengertian perkhidmatan di seluruh negara.
BSN berwajah baharu selepas penjenamaan semula.